نحوه حمل تلویزیون

ما به خوبی می‌دانیم که نحوه حمل تلویزیون در اسباب کشی  به خصوص تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی  در شرایط اقتصادی فعلی می‌تواند برای شما بسیار چالش برانگیز باشد. به هر حال تلویزیون جزو وسایل کاربردی و گران‌قیمت است و حق دارید که بدون ریسک آسیب دیدن به‌خصوص به بدنه یا پنل تلویزیون جابه‌جایی را انجام بدهید. اما برای این منظور نیازمند رعایت نکات اصولی در بسته‌بندی و حمل تلویزیون آن هستید که در ادامه‌ی این مطلب از سایت باربری اعتماد بار قصد داریم به شرح تمام نکات نحوه حمل تلویزیون در اسباب کشی بپردازیم. 

نحوه آماده‌سازی تلویزیون برای اسباب‌کشی

قبلاً هر اقدامی در اثاث کشی نیاز است با بسته بندی لوازم منزل که در اینجا منظور تلویزیون است، آشنا بشوید، البته که باید وسایل مورد نیاز برای این کار را داشته باشید که شامل موارد زیر است:

کارتن تلویزیون یا کارتن مقاوم و متناسب با ابعاد تلویزیون

نایلون حبابدار

چسب نواری

در صورت نیاز پتو یا پارچه‌ی نرم و طناب

یونولیت

نحوه آماده‌سازی تلویزیون برای اسباب‌کشی

برداشت لوازم جانبی: از آن‌جایی که تمام لوازم جانبی مربوط به تلویزیون معمولاً حساس و آسیب پذیر هستند در نتیجه باید به صورت جداگانه بسته‌بندی شوند؛ بنابراین در اولین قدم این لوازم از جمله کابل‌ها، ریموت کنترل و قطعات متصل را از تلویزیون جدا کنید.

 پوشش محافظ: گوشه‌ها و لبه‌های تلویزیون را باید با محافظی نرم بپوشانید. می‌توانید برای این منظور از قطعات فوم، پارچه‌ی نرم، زدن لنت برق یا پوشش‌های محافظی که برای این کار طراحی شده‌اند، استفاده کنید. حواستان باشد استفاده از چسب نواری یا کاغذ نمی‌تواند محافظ خوبی باشد.

جدا کردن پایه‌ها: در تلویزیون های مدل قدیمی پایه وجود ندارد، اما در تلوزیون‌های ال‌ای‌دی و ال‌ای‌سی  بهتر است پایه‌ها باز شوند و به صورت جداگانه با کمک پارچه‌ی نرم یا نایلون‌های حباب‌دار بسته بندی شوند.

بسته‌بندی: اگر کارتن خود تلویزیون در دسترس باشد بهترین راه استفاده از همین کارتن است. برای این منظور تلویزیون را در داخل نایلون‌ حباب دار قرار بدهید و بعد با کمک یونولیت‌های نگهدارنده تلویزیون که در کارتن خود تلویزیون‌ها است آن را در داخل کارتن بگذارید و در آن را چسب بزنید.

شاید مفید باشد: نحوه بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی

بسته بندی صحیح تلویزیون

همان‌طور که اشاره کردیم قبل از هر کاری باید لوازم جانبی تلوزیون را بردارید تا به صورت جداگانه با پارچه‌های نرم یا پلاستیک‌های حبابدار بسته‌بندی کنید. بعد از بسته‌بندی بهتر است آن‌ها داخل یک کارتن مقاوم قرار دهید و علامت‌گداری کنید.

بسته‌بندی اصولی تلویزیون قرار دادن آن در کارتن خودش به همراه یونولیت‌ است که در نهایت باید در کارتن را با چسب به صورت محکم ببنید. اگر یونولیت‌های تلویزیون را دور انداخته‌اید، می‌توانید با یونولیت‌های ساده یا فوم‌های موجود در بازار، اطراف کارتن تلویزیون را به صورتی پر کنید که تلویزیون در کارتن ثابت بماند.

در صورت نبود کارتن تلویزیون چطور آن را بسته‌بندی کنیم؟‌

یکی از دغدغه‌های اصلی در بسته‌بندی و نحوه حمل تلویزیون در اسباب کشی نبود کارتن خودش است. در این شرایط باید از قبل به فکر باشید تا دچار دردسر نشوید. می‌توانید از کارتن‌‌های مقاوم و مناسب دیگری استفاده کنید. اما باید تلوزیون را با کمک پارچه‌های نرم و پلاستیک‌های حباب‌دار به طور کامل بسته‌بندی و با چسب محکم کنید.

به طور کلی می توانید از پتوی نرم استفاده کنید؛ البته نکته اینجاست که به صفحه تلویزیون فشار وارد نکنید. لازم است پتو را به دور تلویزیون بپیچید و تمام قسمت‌ها را بپوشانید. در این‌ نقطه باید از یک طناب استفاده کنید تا پتوی پیچیده شده به دور تلویزیون ثابت شود.

در  ادامه برای اطمینان بیشتر سعی کنید با نایلون حباب دار آن را کامل بپوشانید و در یک کارتن مقاوم و محکم قرار بدهید که با ابعاد تلویزیون شما متناسب است. توجه کنید جاهای خالی را می‌توانید با کمک فوم و کاغذ پر کنید تا تلوزیون در کارتن جابه‌جا نشود، در نهایت با استفاده از چسب، در کارتن و دور تا دور آن را محکم کنید.

همچنین بخوانید: راهنمای رزرو آنلاین باربری در اعتماد بار

 

نکات مهم نحوه حمل تلویزیون در اسباب کشی

نکات مهم نحوه حمل تلویزیون در اسباب کشی

۱. بهترین روش نحوه حمل تلویزیون از تلویزیون‌های قدیمی گرفته تا تلویزیون‌های ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی که می‌توان گفت در اکثر خانه‌ها و شرکت‌ها و مراکز از این مدل تلوزیون‌ها استفاده می‌شود، حمل به صورت ایستاده در داخل کارتن است. فراموش نکنید تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی خود را نباید بدون کارتن و یونولیت در اطراف کارتن، حمل کنید.‌

۲. تلویزیون را باید در حالت عمودی حمل کنید. نحوه حمل تلویزیون به شکل خوابیده به طوری که صفحه و پنل تلوزیون به صورت افقی باشد کاملاً اشتباه است.‌

۳. هیچ وقت تلویزیون را تنها جابه‌جا نکنید؛ چراکه ریسک آسیب رسیدن و خسارت وجود دارد. این کار باید توسط دو نفر انجام بشود تا تعادل در زمان حمل رعایت شود. 

۴. تا اتمام کامل حمل تلویزیون هرگز آن را از کارتن خارج نکنید.

۵. اگر می‌خواهید از خودرو و ماشین سواری خودتان برای جابه‌جایی تلوزیون استفاده کنید، باید ریسک افتادن یا فشار سایر وسایل را در هنگام ترمز یا تکان شدید بپذیرید. از طرفی باید طوری تلویزیون را در ماشین جا بدهید که تحت فشار قرار نگیرد.

۶. روی کارتن تلوزیون علامت‌هایی مثل “حمل با احتیاط” و “شکننده” درج کنید.‌

۷‌. توصیه می‌کنیم در زمان اسباب‌کشی حدالمقدور از جابه‌جایی تلویزیون با ماشین سواری خودداری کنید. در این ارتباط بهترین کار استفاده از خدمات شرکت‌های باربری است که علاوه بر اطمینان از بسته بندی صحیح تلویزیون، می‌توانید تلویزیون خود را در ماشین باری مناسب مثل وانت و با کمک کارگران و رانندگان مجرب جابه‌جا کنید.

حمل تلویزیون در اسباب کشی

بهترین روش برای بسته‌بندی و حمل تلویزیون در اسباب‌کشی

واقعیت این است که تلوزیون علاوه بر این‌که جزو کالاهای گران‌قیمت و ضروری به شمار می‌آید حمل و جابه‌جایی آن حساسیت بالایی هم دارد که در صورت کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است خسارت جبران‌ناپذیری را داشته باشد و خرج روی دست‌تان بگذارد. بنابراین به طور کلی بهترین روش نحوه حمل تلویزیون می‌تواند استفاده از خدمات شرکت باربری و اتوبار باشد تا بدون نگرانی و در شرایط امن و حتی داشتن بیمه کار حمل تلوزیون انجام شود.

از این جهت باید بگوییم شرکت اعتمادبار یکی از شرکت های باربری فعال در  تهران است که می‌توانید صفر تا صد خدمات بسته بندی اثاث منزل یا شرکت و حمل و جابه‌جایی لوازم خود از جمله تلوزیون ال ای دی یا ال سی دی را به این شرکت بسپارید.

و در آخر با توجه به جزئیات بسته‌بندی و نحوه حمل تلویزیون که در این مطلب شرح دادیم می‌توانید از خسارت ناخواسته جلوگیری کرده و  با رعایت نکات فوق تلوزیون را در بهترین شرایط به مقصد منتقل کنید، اما در مجموع پیشنهاد ما برای حمل و نقل اثاث منزل یا شرکت و حساسیت موجود در حمل تلوزیون می‌توانید از خدمات حمل و نقل مطمئن مانند شرکت‌های باربری استفاده کنید.‌

📌پیشنهاد آخر اعتماد بار: جامع‌ترین چک لیست اسباب کشی هرگونه اثاثیه

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *