بسته بندی و حمل یخچال

همه چیز درباره روش صحیح بسته بندی و حمل یخچال در اسباب کشی

به احتمال زیاد برای شمایی که دست روی این مطلب گذاشته‌اید این سوال پیش آمده است که روش صحیح بسته بندی و حمل یخچال در اسباب کشی چیست و چطور باید این وسیله را جابه‌جا کنید‌. به هر حال مسئله‌ی اصلی در زمان انتقال و جابه‌جایی وسایل این است که به هیچ وجه نباید ریسک آسیب رساندن به کالاهای گران‌قیمت و حجیم خود از جمله یخچال‌تان را بپذیرید؛ به خصوص در شرایط اقتصادی موجود‌ که تعمیر یا خرید مجدد می‌تواند خرج زیادی روی دست‌تان بگذارد.

به همین دلیل و با توجه به اینکه بسته بندی یخچال برای اسباب کشی اصول خاص خود را دارد، در ادامه می‌خواهیم به بررسی روش صحیح بسته بندی یخچال و همچنین نحوه حمل یخچال در اسباب‌کشی بپردازیم.

مراحل و نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی

به جرئت می‌توان گفت یخچال از آن دسته کالاهایی است که  به دلیل حساسیت در حمل و نقل ممکن است برای شما بسیار دردسرساز باشد؛ بنابراین در همین ابتدا توصیه می‌کنیم کار را به کاردان و در حقیقت شرکت‌‌های باربری بسپارید تا با خیالی آسوده بتوانید از ارائه‌ی تمام و کمال خدمات بسته بندی اثاث منزل به همراه بسته بندی و حمل اصولی کالاهای بزرگ مثل مبلمان و یخچال استفاده کنید. با این حال در ارتباط با بسته بندی یخچال لازم است قبل از هر اقدامی با نکات مهم این کار آشنا شوید.‌

بیشتر بخوانید: نحوه بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی

اول: قبل از هر کاری به فکر تهیه مواد بسته بندی باشید

تهیه مواد بسته بندی

قبل از هر کاری باید مواد و وسایل مورد نیاز در بسته‌بندی را تهیه کنید، این وسایل و مواد در مجموع شامل جعبه‌های مقاوم، پلاستیک‌‌های جابه‌جایی، تخته چوب یا فوم هستند که برای حفاظت از یخچال در زمان جابه‌جایی برای جلوگیری از خراشیدگی یا آسیب استفاده می‌شوند.

دوم: به طور کامل یخچال را خالی و تمیز کنید

  • بدیهی‌ترین کار شما این است که یخچال را از برق بکشید و آن را کاملاً خالی کنید و تمام مواد غذایی که احتمال فاسد شدن‌شان وجود دارد به طور موقت به یخچال دوست یا آشنایی منتقل کنید. 
  • قطعات قابل جدا شدن داخل یخچال مثل جامیوه‌ای، قفسه‌ها و کشوها را را جدا کنید و بعد از شست‌وشو با پارچه‌های ضخیم بپوشانید و در کیسه‌ یا کارتن‌های مقاوم قرار بدهید.
  •  یخچال را طوری تمیز کنید که از رطوبت و بقایای غذا خبری نباشد؛ البته که دل‌تان نمی‌خواهد تا اتمام کار،  یخچال شما بو بدهد و فرصت برای رشد میکروب‌ها ایجاد شود.
  • اگر یخچال شما برفکدار است، به احتمال زیاد می‌دانید که باید چند ساعت قبل آن را از برق بکشید و بعد از آب شدن برفک‌ها، تمام آلودگی‌ها را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: رزرو آنلاین باربری چگونه است؟

سوم: قطعات قابل جدا شدن را ایمن‌سازی کنید

همان‌طور که اشاره کردیم تمام قسمت‌های جدا شونده از جا تخم‌مرغی گرفته تا درها و کشوهای داخلی را باید بپوشانید. سعی کنید این کار را با پارچه یا نایلون‌های حباب‌دار انجام بدهید و در آخر آن‌ها را در کارتن‌ها‌ی مقاوم یا کیسه‌های ضخیم جا کنید. 

کابل برق یخچال را حتما جمع کنید و با نوار چسب به بدنه‌ی یخچال ثابت نمایید.

چهارم: بسته بندی یخچال را به طور اصولی انجام بدهید

بسته بندی یخچال

اگر بگوییم برای بسته بندی یخچال استفاده از نایلون‌های حباب‌دار و برچسب زنی شیوه‌ی بهتری است، اغراق نکرده‌ایم.‌ البته استفاده از کارتن هم روش متداولی است اما در این حالت برای پر کردن فضاهای خالی باید از موادی مثل فوم استفاده کنید تا با این کار از جابه‌جایی یخچال در داخل کارتن جلوگیری شود، اما پیشنهاد می‌کنیم به جای این کار یخچال خود را به طور اصولی‌تر یعنی با پلاستیک‌های حباب دار، فوم ضربه گیر و همچنین بابل رپ به طور کامل بپوشانید و چسب بزنید. 

شاید مفید باشد: نحوه حمل تلویزیون در اسباب کشی

پنجم: علامت‌گذاری را فراموش نکنید

برای احتیاط بیشتر روی کارتن‌های مربوط به قطعات جدا شده و بسته بندی یخچال علامت و نام‌گذاری کنید.

نکات مهم در حمل صحیح یخچال

  • توجه داشته باشید که نباید یخچال به پشت و به صورت افقی حمل شود، ضروری است که حتما به شکل عمودی جابه‌جا شود، در غیر این صورت روغن‌‌ یخچال درون لوله‌ها می‌ریزد و در نهایت ممکن است یخچال یا روشن نشود یا درست کار نکند.
  • برای اینکه فرایند حمل یخچال در قسمت‌های مختلف مسیر، بارگیری در ماشین باری و تخلیه دچار مشکل نشود باید نیروی انسانی ۲ تا ۳ نفره حاضر باشد.
  • درون‌ ماشین باری نیاز است یخچال را به صورت عمودی قرار بگیرد و تمهیدات لازم برای ثابت کردن در نظر گرفته شود به خصوص در زمانی که شما نیاز به باربری بین شهری داشته باشید باید از ثابت ماندن یخچال در جای خود اطمینان حاصل شود.

لازم به ذکر است پس از جابه‌جایی و قراردادن یخچال در محل جدید حداقل ۲ ساعت از روشن کردن آن خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: انواع ماشین اسباب کشی

چگونگی حمل یخچال ساید بای ساید

حمل یخچال ساید بای ساید.

واضح است که یخچال فریزر ساید‌ بای ساید به دلیل اندازه‌ی بزرگ و وزن سنگینی که دارد می‌تواند جابه‌جایی چالش برانگیزی هم داشته باشد؛ چراکه در زمان حمل و گذر از راهروها و ورودی ساختمان‌های ساختمان احتمال آسیب دیدگی به بدنه و تو رفتگی و قر شدگی وجود دارد. بماند که ممکن است با یک خطای کوچک حتی خسارت بزرگی به آن وارد شود؛ بنابراین باید از تکنیک‌های لازم در این موقعیت استفاده شود.

 استفاده از تجهیزات حمل و نقل: برای جابه‌جایی یخچال ساید-بای-ساید قطعاً نیاز به وسایل حمل و نقل مناسب دارید. این وسایل با توجه به شرایط و بررسی راه‌های ورودی مبدا و مقصد انتخاب می‌شوند. به طور مثال ممکن است به وسایلی مثل چرخ دستی برای قرار دادن یخچال در ماشین باری و خارج کردن آن، بالابرهای مخصوص بار، تخته‌چوب و همچنین پتو و فوم پشت یخچال نیاز داشته باشید.

حمل عمودی یخچال ساید بای ساید: همان‌طور که اشاره کردیم یخچال باید در تمام مراحل حمل به صورت عمودی باشد، در غیر این صورت ممکن است روغن کمپرسور به خطوط خنک کننده‌ی یخچال سرازیر شود و همین مورد باعث مسدود شدن راه عبور گاز و در نتیجه فشار شدید به کمپرسور و مسدودی موتور بشود‌.

دمونتاژ درهای یخچال ساید بای ساید: درهای یخچال ساید بای ساید را می‌توانید از بدنه جدا کنید، البته این کار نیاز به مهارت و تخصص دارد؛ پس بی گدار به آب نزنید و سعی کنید از افراد متخصص این کار کمک بگیرید تا در نهایت پس از حمل و قرار دادن یخچال در جای خودش کار مونتاژ هم به صورت درست انجام شود.

برای اطلاع بیشتر شما باید بگوییم یخچال ساید تقریباً  ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد که بیشتر از ۳۰ درصد آن در قسمت درها است، به همین دلیل جدا کردن درها می‌تواند باعث کاهش وزن و در نتیجه سهولت در حمل یخچال شود.

 توزیع وزن مناسب:  با توجه به وزن بالای یخچال ساید و حجیم بودن آن باید در حین حمل و جابه‌جایی وزن آن به صورت متوازن توزیع شود‌. برای این منظور بهتر است حداقل دو  تا سه نفر کار حمل یخچال را انجام بدهند.  

حرکت با احتیاط و ثابت کردن یخچال در محل جدید: حمل یخچال نیاز به احتیاط بالایی دارد، از این جهت سعی کنید نگاه دقیقی به دسته‌ها یا لبه‌های یخچال داشته باشید تا در مسیر به جایی برخورد نداشته باشد و از آسیب احتمالی پیشگیری شود. باید به آرامی و با تمرکز این کار را انجام بدهید. دقت کنید وقتی یخچال را در محل جدید قرار می‌دهید  با استفاده از کلیدها و پایه‌های زیر به صورت کامل آن را ثابت کنید تا از جابه‌جایی و تکان خوردن یخچال جلوگیری شود.

پیشنهاد آخر: چک لیست اسباب کشی هرگونه اثاثیه را از دست ندهید!

کلام آخر

از آن‌جایی که یخچال یک کالای مصرفی ضروری و گران‌بها محسوب می‌شود بسته بندی و حمل یخچال در اسباب کشی از حساسیت بالایی برخوردار است، همان طور که در این مطلب  شرح دادیم فرایند حمل و نقل و بسته بندی یخچال چه نوع قدیمی چه یخچال ساید بای ساید اصول و تکنیک‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل قبل از هر اقدامی لازم است نکات مهم را بدانید؛ البته توصیه می‌شود برای دستیابی به فرایند جابه‌جایی امن و مطمئن از خدمات شرکت‌های باربری معتبر مثل اعتماد بار بهره ببرید و با وجود مزایایی مثل بیمه بار و استفاده از افراد متخصص در این شرکت‌ ریسک خسارت و آسیب دیدن را به حداقل برسانید.‌

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *