اسباب کشی مدرن یا اثاث کشی سنتی؟

با یک نگاه کلی خیلی راحت متوجه خواهید شد که وقتی حرف از  اسباب کشی مدرن یا اثاث کشی سنتی می‌شود تفاوت‌ اصلی به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی حمل و نقل بر می‌گردد.  اسباب کشی مدرن شامل بهره‌وری بالا، استفاده از تکنولوژی هوشمند و تجهیزات باربری به روز است در حالی که اسباب کشی سنتی هنوز روش‌های مرسوم قدیمی را در برمی‌گیرد. از این جهت برای آشنایی بیشتر شما قصد داریم به شرح تعریفی از هر کدام از این روش‌ها بپردازیم و به طور کلی با مقایسه اسباب کشی به شکل سنتی و اسباب کشی مدرن با اعتماد بار، اطلاعات لازم را برای درک بیشتر و در نهایت تصمیم گیری بهتر شما ارائه بدهیم.


اسباب کشی سنتی چیست؟

اسباب کشی در روش‌ سنتی معمولاً به این شکل است که به طور مثال شما به عنوان صاحب اسباب و اثاثیه منزل یا شرکت‌، تمام وسایل خود را از کوچک و بزرگ به هر ترتیبی که بلد هستید به اصطلاح کارتن می‌زنید و بسته بندی می‌کنید و در نهایت با یک راننده‌‌ی ماشین باری یا با اتوبارهای سنتی برای جابه‌جایی بار هماهنگی لازم را انجام می‌دهید. در این شرایط بماند که به احتمال زیاد، وسایل بزرگ از جمله مبلمان، سرویس چوب، وسایل الکتریکی مثل یخچال ساید بای ساید و لباس‌شوی به صورت اصولی بسته بندی نمی‌شوند، ممکن است مشکلات و چالش‌هایی هم در ارتباط با تعیین هزینه و تعداد کارگر به وجود بیاید، یعنی شما یک سری اطلاعات کلی را به راننده می‌دهید، اما در آخر راننده و کارگران چک و چانه‌ی اصلی را برای زمان اتمام کار می‌گذارند.


در این میان اصلی‌ترین چالش ریسک آسیب رسیدن به اثاثیه است؛ چراکه حمل بعضی بارها نیاز به تجهیزات به روز و تکنیک‌های خاصی دارد و اگر کارگران از مهارت و تجربه‌ی خوبی برخوردار نباشند حمل بار با اطمینان و امنیت کامل و به شکل تضمین شده انجام نمی‌شود و در صورت بروز خسارت و ضرر و زیان دست‌تان به جایی بند نخواهد بود.


البته در سال‌های اخیر صنعت حمل و نقل و بسته بندی اثاثیه منزل با تغییرات زیادی روبه‌رو بوده و این تغییرات باعث شده است که روش‌های سنتی در بسیاری از موارد به روش‌های مدرن و پیشرفته تبدیل شود. هر چند هنوز هم برخی افراد روش سنتی را ترجیح می‌دهند و به نظر می‌رسد از جنبه‌های مختلف اسباب کشی‌های مدرن که از سوی شرکت‌های باربری ارائه می‌شود اطلاع دقیقی ندارند.

 

 

اسباب کشی مدرن چیست؟

اسباب کشی مدرن تمام جوانب لازم برای ایجاد سرعت و سهولت در جابه‌جایی و حمل اثاث را در برمی‌گیرد و در کل خدماتی است که شرکت‌های باربری آن را ارائه می‌دهند. در این نوع اثاث کشی شما می‌توانید صفر تا صد کار را به شرکت بسپارید و از خدمات متنوعی استفاده کنید.  همان طور ‌که در ابتدا اشاره کردیم روند کار در اسباب کشی مدرن وجود وسایل و تجهیزات مدرنی است که شرکت‌های باربری از جمله اعتماد بار از آن استفاده می‌کنند تا وسایل و اسباب شما به طور ایمن جابه‌جا شود.

 

 فرایند این نوع اسباب کشی به این شکل است که شما می‌توانید قبل از هر اقدامی از طریق تماس تلفنی مشاوره بگیرید و اطلاعات لازم را بدهید مثل ادرس مبدا و مقصد، وجود اسانسور یا پله، نیاز به بسته بندی کالاهای بزرگ و ... پس از بررسی‌ اطلاعات در نهایت مشاوران خدماتی را که لازم دارید به همراه هزینه‌ی مشخص به شما اعلام می‌‌کنند و در ادامه هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد. از طرفی می‌توانید از اسباب کشی انلاین به طور مثال خدمات رزرو آنلاین باربری ‌اعتمادبار استفاده کنید. در این حالت بعد از ورود به سایت اعتماد بار این امکان را دارید که تمام خدمات را به همراه اطلاع دقیق باربری طبق تعرفه‌ مشاهده کنید و با توجه به اینکه چه نیازی دارید مثلاً اتوبار تهران یا باربری درون شهری تهران، خدمات بسته بندی، باربری بین شهری از تهران به شهرهای دیگر و ... رزرو خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید به طور کلی شرکت‌های باربری با آگاهی از قوانین آپارتمانی و رعایت اصول باربری می‌توانند با وجود تیم‌های متخصص و مجرب با صرفه جویی در زمان و انرژی و با حداقل سر و صدا جابه‌جایی را انجام بدهند.

 

مهم‌ترین تفاوت‌های اثاث کشی مدرن با اثاث کشی سنتی

مهم‌ترین تفاوت‌های اثاث کشی مدرن با اثاث کشی سنتی

در انتخاب روش‌ سنتی یا اسباب کشی مدرن اساس هدف هر دو، حمل اسباب و اثاثیه آن هم به صورت کامل و با ایجاد رضایت مشتری است، اما به طور کلی در ارائه‌ی خدمات این دو با هم  تفاوت‌های زیادی دارند که مهم‌ترین‌ آن‌ها شامل موارد زیر است:

 

 بهره‌گیری از فناوری و تجهیزات روز

در اسباب کشی سنتی از تجهیزات و ابزارهای ساده استفاده می‌شود، مثلاً راننده و کارگران ممکن است یک سری اصول یا تکنیک‌های ابتدایی را به کار بگیرند اما نیاز زندگی امروزی و وجود وسایل‌های بزرگ و کوچک الکتریکی، آنتیک و لوکس باعث شده است حوزه باربری هم با دانش روز ادغام شود. به این ترتیب در اسباب کشی مدرن، تجهیزات پیشرفته مانند بالابرها و جرثقیل‌ها، وسایل و مواد مناسب برای بسته بندی ایمن همچنین فناوری‌های نوین مثل ارائه‌ی فاکتورهای آنلاین، ردیابی GPS، بارکد خوان و نرم‌افزارهای مدیریت لجستیک استفاده می‌شود. پر واضح است که  این فناوری‌ها مزایایی چون افزایش بهره‌وری، کاهش خطا و بهبود مدیریت فرآیند انجام و نظارت بر اسباب کشی را دارند.

 

میزان سرعت و کارایی

در اسباب کشی سنتی شما با طولانی شدن روند جا به جایی روبه رو خواهید بود، چرا ؟ چون در این روش از ابزارهای ساده استفاده می‌شود و بسته به تعداد بار و حجم آن ممکن است زمان بیشتری صرف شود. در واقع در بیشتر موارد حجم کار زیاد با تعداد نفرات کم پیش می‌رود‌.

 

شفافیت در محاسبه هزینه

اگر واقع بین باشیم در مجموع اثاث کشی سنتی هزینه‌های کمتری نسبت به اسباب کشی مدرن دارد و شاید به همین دلیل عده‌ای ریسک آسیب به اثاث منزل یا دفتر و شرکت خود را قبول می‌کنند و روش سنتی را ترجیح می‌دهند. اما در این حالت بر عکس اسباب کشی مدرن ممکن است هزینه‌ها به طور شفاف مشخص نباشد و راننده و کارگران در آخر هزینه‌هایی را به هزینه‌ی اولی که صحبت شده است اضافه کنند. در صورتی که در روش مدرن تمام هزینه‌ها قبل از اقدام  و با توجه به تعرفه‌های اتحادیه محاسبه و اعلام می‌شود.

 

ارائه‌ خدمات لازم برای افزایش تجربه کاربری

بدون شک شرکت‌ها و اتوبارهایی که خدمات اسباب کشی خود را به صورت مدرن ارائه می‌دهند، در افزایش تجربه کاربری موفق‌تر عمل می‌کنند و رضایت مشتریان بیشتری را دارند.  برای درک بهتر موضوع بهتر است موارد زیر را با دقت بخوانید. 

  • شرکت‌هایی که خدمات اثاث‌ کشی مدرن  ارائه می‌دهند از جمله اعتماد بار با بسیاری از نیازها و نحوه‌ی برطرف کردن آن‌ها آشنا هستند از جمله نحوه بسته بندی مبلمان از نوع سلطنتی گرفته تا اداری، حمل اصولی کالاهای بزرگ مثل یخچال ساید، گاو صندوق، لباس شویی و ... از طرفی تیم باربری این شرکت‌ها تمام وسایل لازم را برای بسته بندی و انتقال همراه خود می‌آورند و شما دیگر دغدغه‌ی تهیه وسایل برای کارتن زدن، سلفون پیچی و در کل بسته بندی را نخواهید داشت.
  • در اثاث کشی سنتی خبری از خدمات متنوع و فناوری روز نیست و به طور کلی در فرایند حمل بار هم تمرکز اصلی استفاده از قوای انسانی است.
  •   تصور کنید در بین اثاث خود لوازم شیک و لوکس، تابلو، وسایل شکستنی آنتیک، الات موسیقی گرانبها مثل پیانو دارید، در روش سنتی خدمات خاصی برای بسته بندی و حمل اصولی این اجناس وجود ندارد؛ بنابراین ممکن است با کوچک‌ترین اشتباهی خسارت جبران ناپذیری به وجود بیاید ولی شرکت‌های باربری در اسباب کشی مدرن خود به شکل اصولی فکر همه جا را می‌کنند.
  • یکی از مهم‌ترین خدمات در حوزه حمل و نقل  ارائه بیمه بار است. در اسباب کشی مدرن برای ایجاد اطمینان لازم در بخش‌های مختلف حتی اسباب کشی اثاث منزل، بیمه ارائه می‌شود تا به این ترتیب در صورت خسارت احتمالی ضرر و زیان وارد شده پرداخت شود‌.

 

خدمات مدرن باربری اعتماد بار

خدمات مدرن باربری اعتماد بار

به احتمال زیاد تا این‌جا متوجه تفاوت‌های اثاث کشی مدرن با اسباب کشی سنتی شده باشید و حتی تصمیم به استفاده از خدمات مدرن گرفته باشید. در این ارتباط باید بدانید که هر کدام از شرکت‌های باربری در تلاش برای ارائه‌ی بهترین خدمات هستند و در این میان اعتماد بار هم با توجه به سابقه‌ و تجربه طولانی خود در حوزه‌ی حمل و نقل خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • استفاده از ماشین های VIP همراه با بیمه و بارنامه دولتی
  • ارائه‌ خدمات رزرو باربری آنلاین
  • بهره‌گیری از کارگران متخصص در اثاث کشی و بسته بندی اثاث خانه، دفتر  یا شرکت
  • استفاده از وسایل و لوازم با کیفیت و متناسب برای بسته بندی از جمله کارتن‌های مقاوم، پلاستیک‌های حبابدار، فوم‌ها و کاغذهای مخصوص، چسب‌های نواری مخصوص و ...
  • پشتیبانی در هر ساعت از شبانه روز
  • انتخاب مناسب و استفاده از انواع ماشین‌های باری از جمله کامیون، وانت و نیسان  برای باربری درون شهری و باربری بین شهری
  •  مدیریت عالی و نظارت درست بر تمام فرایند انتقال بار و رصد دائم بار

جمع‌بندی کلام  این است که در زمان اثاث کشی که به خودی خود کار سخت و چالش برانگیزی است  با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات در سبک زندگی‌ها ‌ضرورت استفاده از خدمات مدرن بیشتر از قبل به چشم می‌آید؛ چراکه اسباب کشی مدرن می‌تواند فناوری و تجهیزات به روز، خدمات بیمه، رصد دائم بار و خدمات متنوع دیگری را پیش روی صاحبان اثاثیه بگذارید. در این مطلب تلاش کردیم به شرح فرایند روش سنتی و مدرن در جابه‌جایی اثاث منزل و دفاتر و شرکت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم و با مقایسه اسباب کشی به شکل سنتی و اسباب کشی مدرن با شرکت باربری اعتماد بار شما را برای تصمیم گیری بهتر راهنمایی کنیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *