اگر روی بسته‌بندی لوازم دیجیتال برای اسباب‌کشی وسواس خاصی دارید کاملاً به شما حق می‌دهیم. به هرحال با توجه به تغییرات سبک زندگی خیلی هم عجیب نیست که این روزها لوازم دیجیتالی از جمله لپ‌تاپ و کامپیوتر جزو اصلی زندگی کاری و حتی زندگی روزمره‌‌‌ی خیلی از افراد و خود شما باشد‌.

این وسایل و قطعات جانبی آن‌ها مثل دوربین، اسکنر، پرینتر و … به دلیل حساسیت بالا نیاز به بسته‌بندی دقیق و مناسب دارند. در غیر این صورت اگر در زمان جابه‌جایی ضربه‌ای به کامپیوتر شما وارد شود‌ احتمال زیادی وجود دارد که قطعات داخلی و سخت افزاری آن آسیب ببیند و روی دست‌تان خرج بگذارد، بماند که در کنارش وقت گذاشتن برای تعمیر و پیدا کردن تعمیرکار خوب هم دردسر خودش را دارد.‌

با این اوصاف اگر بسته‌بندی و جابه‌جایی را به شرکت‌های باربری بسپارید آن‌ها به صورت اصولی و حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند و دغدغه‌ی خاصی نخواهید داشت. اما برای اینکه جابه‌جایی ایمن و بدون آسیبی را داشته باشید در ادامه از سایت اعتماد بار می‌خواهیم اصول بسته‌بندی لوازم دیجیتالی در اسباب‌کشی را با شما به اشتراک بگذارم.

 

 نکات مهم قبل از بسته‌بندی لوازم دیجیتال برای اسباب‌کشی

۱. حدس می‌زنید مهم‌ترین کار قبل از بسته‌بندی وسایل دیجیتالی چیست؟ خب جواب این است که شما باید از تمام داده‌های مهم خود در کامپیوتر یا لپ‌‌تاپ یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید، به‌خصوص اگر می‌دانید فایل‌های مهمی دارید که به شغلتان مرتبط است؛ پس اصلاً تنبلی نکنید و حتی اگر تمام نکات بسته‌بندی اصولی را می‌دانید باز هم از فایل‌های نوشتاری یا فیلم‌‌ها و عکس‌های مد نظرتان یک نسخه‌ی دیگر تهیه کنید تا خیال‌تان از بابت داشتن داده‌ها مطمئن باشد.

۲. بعضی وقت‌ها یکی از دغدغه‌ها می‌تواند اتصال سیم‌ها و فیش‌ها در جای درست باشد، اگر آدم با حوصله‌ای نیستید یا می‌خواهید سریع‌تر وسیله‌ی خود را در مقصد راه بیاندازید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه مثلاً فیش‌های کامپیوتر را جدا کنید از آن‌ها عکس بگیرید تا در محل جدید با کمک عکس به‌راحتی آن‌ها را متصل کنید.

۳. سعی کنید جای لوازم دیجیتالی را در محل جدید تعیین کنید و در زمان تخلیه آن‌ها را در همان‌جا قرار دهید تا توی شلوغی زیر دست و پا نباشد. این را هم اضافه کنیم اگر کار اسباب‌کشی را به باربری معتبری سپرده‌اید که مشکلی نیست، اما در کل سعی کنید لوازم دیجیتالی را با ماشین شخصی و به‌صورت جداگانه جابه‌جا کنید.

 نکات مهم قبل از بسته‌بندی لوازم دیجیتال برای اسباب‌کشی

مراحل بسته بندی وسایل دیجیتالی در اسباب کشی

فرقی ندارد که شما چه نوع وسیله‌ی دیجیتالی دارید و این وسیله در خانه یا محل کارتان است، در هر صورت برای بسته‌بندی و جابه‌جایی باید مراحل زیر را در نظر بگیرید.

۱.  به فکر لوازم بسته‌بندی مناسب باشید

اصلاً فکر نکنید که به طور مثال کامپیوتر و قطعات مربوط به آن را خیلی راحت می‌توانید داخل یک کیسه یا کارتن بریزید و به محل جدید ببرید. اگر ریسک آسیب دیدگی را می‌پذیرد که مشکلی نیست، اما از همان ابتدا می‌توانید کمی وقت بگذارید و محکم‌کاری کنید. از این جهت وسایل زیر را در نظر بگیرید:

  • کارتن مقاوم: اگر کارتن خود وسیله را داشته باشید که کار راحت است در غیر این صورت لازم است جعبه‌های مقاوم و مناسب تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از قبل و از طریق سایت‌های فروش  و ارسال فوری کارتن اسباب‌کشی اقدام کنید.
  • نایلون‌های محافظتی
  • چسب پهن
  • فوم محکم
  • کاغذ بسته‌بندی نرم

همچنین برای دانستن نحوه حمل تلویزیون این مطلب را مطالعه کنید.

۲. قطعات جانبی را به‌صورت جدا بسته بندی کنید

بزرگ‌ترین اشتباه این است که قطعاتی را که قابلیت  جداسازی دارند در کنار وسیله‌ی اصلی بسته‌بندی کنید. بسته‌بندی اصولی این است که تمام آن‌ها را از جمله  اسکنر، کیبورد، کابل‌ها، شارژرها و باتری‌ها را از دستگاه‌تان جدا و در ادامه هرکدام را به طور جداگانه بسته‌بندی کنید. به این ترتیب هم خیال‌تان از بابت پیشگیری از آسیب‌دیدگی راحت می‌شود هم در زمان باز کردن جعبه‌ها آن‌قدر همه چیز مرتب و منظم خواهد بود که در زمان کمتری می‌توانید دستگاه‌تان را استفاده کنید.

۲. قطعات جانبی را به‌صورت جدا بسته بندی کنید

۳.  از مواد محافظتی مناسب استفاده کنید

اینکه وسیله را بدون هیچ محافظی داخل کارتن بگذارید و کارتن را ببندید کاملاً اشتباه است. اول اینکه داخل کارتن اصلی خود دستگاه‌ها ممکن است فیبر و لایه‌های محافظی مثل نایلون‌های حباب‌دار باشد که باید از آن‌ها استفاده کنید، در غیر این صورت برای جلوگیری از آسیب باید نایلون حباب‌دار تهیه کنید و آن را دور تا دور وسایل بپیچید.

دوم اینکه قسمت‌های خالی کارتن را با فوم‌های نرم پر کنید تا در کارتن تکان نخورد.

در نهایت خیلی مهم است که بعد از بستن در کارتن با چسب پهنی که جنس خوبی دارد آن را محکم کنید و مطمئن شوید در کارتن‌ها با نمی‌شود.

۴. برچسب‌گذاری کنید  (لیبل اسباب کشی)

روی کارتن‌ها را به طور واضح برچسب‌گذاری کنید تا از این طریق مشخص شود که داخل هر کارتن چه دستگاه و چه قطعه‌ای وجود دارد. این کار به‌خصوص در زمان جابه‌جایی وسایل دیجیتال شرکت‌ها ضروری است؛ چراکه معمولاً تعداد کامپیوتر و لپ‌تاپ و وسایل جانبی آن‌ها  در شرکت‌ها و دفاتر کاری زیاد است و لیبل زدن کمک می‌کند که افراد در مقصد بتوانند به سرعت دستگاه‌های خود را پیدا کنند و دوباره راه بیاندازند.

نحوه بسته بندی کیبورد، اسکنر و ماووس

۱. در بسته‌بندی قطعات جانبی باید هر کدام از قطعات را در کاغذهای نرم قرار بدهید و خوب بپوشانید.

۲. حالا باید دور هر کدام را به خوبی با پلاستیک‌ها یا همان نایلون‌های حباب‌دار بپوشانید.

۳. در این مرحله باید قطعات پیچیده شده در نایلون‌های حباب‌دار را در کارتن‌هایی با ابعاد مناسب قرار دهید و  فضای خالی را با فوم نرم پر کنید.

۴. توجه داشته باشید نباید قطعات روی هم فشار وارد کند از طرفی در نهایت در کارتن را با چسب پهن محکم کنید.

نحوه بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی

به طور کلی بسته‌بندی لپ‌تاپ هم مثل دیگر وسایل دیجیتالی از جمله کامپیوتر، دوربین‌ دیجیتالی و … یک سری اصول یکسان دارد، اما در کل نسبت به کامپیوتر قطعات کمتری دارد و می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

۱. سعی کنید تمام وسایل جانبی که قابل جدا شدن هستن از جمله ماوس، اسپیکر، کابل‌ها و … را جدا کنید.

۲. قراردادن قطعات و خود لپ‌تاپ در نایلون‌ حباب‌دار به طوری که تک تک قطعات را به‌صورت جداگانه در نایلون قرار بگیرد.

۳. دور تا دور نایلون‌های حباب‌دار را چسب بزنید.

۴. می‌توانید از کیف لپ‌تاپ برای جابه‌جایی استفاده کنید یا آن را درون کارتن محکم با ابعاد مناسب قرار دهید.

۵. فضای خالی کارتن را حتماً با فوم پر کنید و در کارتن را با کمک چسب پهن محکم کنید.

نحوه بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی

باربری اعتماد بار در بسته بندی لوازم دیجیتال

هیچ شکی نیست که اسباب‌کشی می‌تواند کار استرس‌زایی باشد به‌خصوص وقتی می‌خواهید لوازم دیجیتالی و حساسی مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ و لوازم برقی را بسته‌بندی و جابه‌جا کنید. برای این منظور در کل اگر از باربری معتبری مثل اعتماد بار کمک بگیرید می‌توانید بدون نگرانی از بسته‌بندی و  آسیب‌دیدگی فرایند اسباب کشی را  پشت سر بگذارید.

به طور کلی اعتماد بار با خدمات حرفه‌ای خود در بسته‌بندی لوازم خانگی و صنعتی، استفاده از وسایل محافظتی مناسب، بهره‌گیری کارگران مجرب، حمل بار با ماشین‌های باری متناسب با بار و … می‌تواند تضمین کننده‌ یک جابه‌جایی ایمن و مطمئن باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *