۷ نکته کلیدی برای کاهش هزینه باربری و اسباب کشی

بسیار طبیعی است که با وجود وضعیت اقتصادی فعلی و جابه‌جایی‌های سالانه اکثر افراد به دنبال یک اسباب ‌کشی ارزان و کاهش هزینه‌های باربری و اسباب کشی باشند؛ البته اگر به طور مثال شما به عنوان صاحب بار از شرکت‌های باربری کمک بگیرید باید بدانید که یک سری هزینه‌ها بر اساس تعرفه‌های ثابت و زیر نظر اتحادیه‌ی باربری محاسبه می‌شوند، اما بحث اصلی ما این است که با وجود تعرفه‌ها به راحتی می‌توانید با به کارگیری چند روش و نکته‌ی کلیدی هزینه‌ها را به کف و پایین‌ترین نرخ برسانید. با این توضیح کوتاه بدون معطلی بیایید تا به چند و چون موضوع و بررسی این نکات بپردازیم.

قبل از هر اقدامی از نرخ اسباب کشی و باربری مطلع شوید

همه‌ی شرکت‌های باربری برای انواع خدمات خود از بسته‌بندی گرفته تا تعیین ماشین باری و میزان ساعت کاری کارگران‌شان باید از یک سری هزینه‌ها و تعرفه‌های ثابت تبعیت کنند. در واقع این هزینه‌های ثابت را اتحادیه باربری در اختیار شرکت‌هایی که عضو اتحادیه هستند به صورت شفاف قرار می‌دهد و هیچ شرکتی نباید تخطی کند. این هزینه‌ها هر ساله ممکن است با توجه به تورم سالانه و شرایط هر شهری تغییر کند، اما در مجموع این هزینه به عوامل مهمی که در زیر اشاره می‌کنیم بستگی دارد:

  • مقدار زمانی که اسباب کشی طول می‌کشد
  • مسافت بین مبدا و مقصد
  • نوع ماشین باربری و تعداد آن
  • تعداد وسایل و کالاهایی که بسته‌بندی و حمل می‌شود به خصوص تعداد کالاهای حجیم و سنگین

البته در نهایت بنا به نیاز شما به عنوان مشتری هزینه‌ها محاسبه می‌شود، هر چند نرخ و کرایه‌ی پایه طبق این عوامل است. از این جهت پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان خاطر به طور مثال اگر ساکن تهران هستید هزینه‌های اسباب کشی در تهران را چک کنید و در کل به سراغ باربری‌های معتبری بروید که عضو اتحادیه هستند. اما در ادامه بیایید تا راهکارهای اصلی برای یک اثاث‌کشی ارزان را شرح دهیم. 

۱. چشم‌تان را روی وسایل و بار اضافی ببندید

احتمال دارد وقتی‌ وسایل را آماده‌ی جابه‌جایی می‌‌‌کنید خیلی به این مورد توجه نکنید که بعضی از وسایل،  بار اضافی محسوب می‌شوند و در محل جدید کاربرد ندارند یا اصلاً با خودتان فکر کنید بعد از انتقال به مقصد به این وضع وسایل سروسامان بدهید، اما به صراحت می‌گوییم این کار کاملاً اشتباه است! سعی کنید تمام وسایل اضافی را که به کارتان نمی‌آید از همان ابتدا کنار بگذارید. وسایل را یا به کسی هدیه بدهید یا بفروشید. از طرفی یادتان باشد هر چیز دور ریختنی را جدا کنید و دور بریزید، از جمله ظروف غیرقابل استفاده، کاغذهای باطله، صندلی و لوازم شکسته و غیرقابل تعمیر، پوشاک اضافه که قابل استفاده نیستند، اسباب بازی‌های شکسته‌ی کودکان.

وقتی وسایل اضافی حذف شود در وهله‌ی اول نیازی به تهیه‌ی متریال و لوازم مناسب برای بسته‌بندی ندارید از طرف دیگر در زمان حمل بار تعداد دفعات رفت و برگشت کمتر می‌شود، بماند که موقع تخیله در محل جدید نظم و سرعت بیشتری ایجاد می‌شود  و در نهایت روی کم شدن هزینه‌های باربری و اسباب کشی تاثیر می‌گذارد.

۲. زمان مناسب در کاهش هزینه‌های باربری و اسباب کشی حرف اول را می‌زند

 بسیاری از افراد اثاث‌کشی را به آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل موکول می‌کنند و شاید نمی‌دانند که این روزها ساعات پیک شرکت‌های باربری است. توصیه می‌کنیم در صورت امکان برنامه‌ی اسباب کشی را برای وسط هفته و ساعات اولیه‌ی صبح مثلاً بعد از ساعت ۹ یا ۱۰ بچینید. در این زمان‌ باربری‌ها سرشان خلوت‌تر است و می‌توانند خدمات خود را سریع‌تر و با تعداد نیروی کاری بیشتری به شما ارائه بدهند. همین مورد باعث سرعت گرفتن کار اسباب کشی می‌شود و از همه مهم‌تر کرایه‌ی باربری به خصوص باربری برون شهری کمتر خواهد بود؛ چراکه خیابان‌ها و جاده‌ها معمولاً خلوت‌تر هستند.

دقت کنید که هزینه‌های باربری در فصول سرد کمتر از بهار و تابستان است. اوج هزینه‌های باربری به اواخر خرداد یعنی درست شروع تعطیلی مدارس تا شهریور برمی‌گردد.‌ اما اگر مجبور به اثاث‌کشی در بهار و تابستان هستید وسط هفته و ساعات اولیه و حتی ساعت ۴ بعدازظهر به بعد را برای کاهش هزینه‌ها انتخاب کنید.

۷ نکته کلیدی برای کاهش هزینه باربری و اسباب کشی

۳. خودتان برای بسته‌بندی اثاثیه دست به کار شوید

احتمالاً می‌دانید که این روزها شرکت‌های باربری مثل اعتماد بار صفر تا صد تمام خدمات را برای مشتریان خود ارائه می‌‌دهند، یعنی شما می‌توانید با خیال راحت بسته‌بندی اصولی تمام اثاثیه به ویژه کالای بزرگ و حساس مثل یخچال، تلوزیون، آلات موسیقی، وسایل آنتیک و … را به کارکنان این شرکت‌ها بسپارید.

 اما ماجرا این است که برای این نوع خدمات متریال‌ها و لوازم مناسب بسته‌بندی نیاز است و از طرفی هزینه‌ی جداگانه‌ای در باربری دارد، حالا برای اینکه این هزینه را حذف کنید باید خودتان وقت بگذارید و دست به کار شوید و با کمی دقت وسایل‌تان را بسته بندی کنید.

نکته‌ی مهم این است که اگر فکر می‌کنید از پس بسته‌بندی اصولی و استاندارد به‌ خصوص وسایل بزرگ و انتیک همچنین وسایل شکستنی و حساس برنمی‌آیید کمی هزینه کنید و کار را به کاردان یعنی شرکت باربری بسپارید. 

۴. از قبل به فکر جمع آوری کارتن‌های مناسب اسباب کشی باشید

شاید دیده باشید که بعضی از افراد در میدان تره‌بار یا میوه‌ فروشی‌ها به دنبال کارتن‌های مقاوم مثل کارتن موز هستند، به هر حال در زمان اثاث‌کشی برای بسته بندی مطمئن شما نیاز به کارتن دارید. برای این منظور یا می‌توانید از مغازه‌های دور برتان با قیمت مناسب کارتن تهیه کنید یا کارتن را از کسانی بگیرید که به تازگی اسبا کشی داشته‌اند.

جالب است بدانید در یک سری سایت‌ها مثل تاپیک کارتن یا اپلیکیشن‌هایی مثل دیوار هم دست‌تان برای تهیه‌ی کارتن باز است. 

این را هم اضافه کنیم اگر مستاجر باشید یا بدانید که به طور موقت ساکن محل فعلی خواهید بود، تا جایی که برای‌تان مقدرو است باید کارتن وسایل و اثاثیه‌تان را برای اسباب کشی بعدی نگه‌دارید. 

۵. از شرکت باربری معتبر و منصف کمک بگیرید

وقتی که تمام وسایل اضافه را کنار گذاشتید و بسته بندی را انجام دادید حالا نوبت تماس با یک شرکت باربری حرفه‌ای و منصف است، خب می‌توانید با چند شرکت تماس بگیرید و خدمات و هزینه‌ها را با هم مقایسه کنید.

نکته‌ی مهم این است که باید تمام خدمات مورد نیاز شما همان ابتدا مشخص شود و هزینه‌ها به طور شفاف در اختیارتان قرار بگیرد تا تصمیم درستی بگیرید، در این ارتباط به طور مثال می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان اعتماد بار کمک بگیرید. کارشناسان اعتماد بار با تجربه‌ی چندین ساله تمام سوالات و اطلاعات لازم را از شما دریافت خواهند کرد و با انتخاب بهترین خدمات با نازل‌ترین قیمت، به طور شفاف و دقیق قبل از هر اقدامی قیمت نهایی را به شما خواهند گفت.

۷ نکته کلیدی برای کاهش هزینه باربری و اسباب کشی

۶. ماشین باری مناسبی را درخواست کنید

اشتباه بزرگ این است که ماشین باری کوچک مثل وانت یا نیسان را برای اسباب کشی در نظر بگیرید. یادتان باشد معمولاً برای اثاث‌کشی منزل یا جابه‌جایی وسایل و لوازم شرکت‌ها و اداره‌ها بهترین گزینه کامیون‌های مسقف است. به این ترتیب برای کالاهای بزرگ از جمله یخچال، تلوزیون، سرویس مبلمان و چوب و … فضای لازم و ایمن وجود دارد و نگرانی‌ای بابت روی هم فشرده شدن و آسیب رسیدن به وسایل وجود ندارد. شما چه نیاز به باربری درون شهری داشته باشید چه به باربری برون شهری با یک نگاه کلی به وسایل‌تان می‌توانید ماشین باری متناسب را انتخاب کنید تا برای جابه‌جایی تمام وسایل مجبور به پرداخت کرایه‌ی دو بار استفاده از ماشین نشوید. 

۷. از دوستان و آشنایان‌تان کمک بگیرید

باربری و اسباب کشی به خودی خود خستگی‌آور و حتی استرس‌زا است؛ اما با کمک گرفتن از دوستان و آشنایان‌تان در این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. همان‌طور که اشاره کردیم از عوامل بالا رفتن هزینه‌ها موقع اسباب کشی مقدار زمان و تعداد کارگران است. با کمک گرفتن از دوستان و آشنایان‌تان در درجه‌ی اول هم می‌توانید خستگی خود را کم کنید هم سرعت انتقال بار را بالا ببرید و کارگران کمتری درخواست کنید.

و خلاصه باید بگوییم با رعایت راهکارها و روش‌هایی که در این مطلب بیان کردیم می‌توانید در کنار تعرفه‌های ثابت باربری یک سری هزینه‌ها را در فرایند باربری و اسباب کشی کم کنید و با کمک گرفتن از شرکت باربری منصف، اثاث کشی ارزان اما با کیفیتی را تجربه کنید.  

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *