شاید برای بعضی از افراد خیلی مهم نباشد که بهترین زمان برای اسباب کشی چه موقعی است و فکر کنند اصلاً این موضوع چه اهمیتی دارد؛ پس هر ساعت و روزی از هفته ‌که باشد کار اسباب کشی را انجام می‌دهند و حتی به سرما و گرمای هوا هم توجه نمی‌کنند، چه معلوم  شاید خود شما هم جزو این دسته افراد هستید، اگر این طور است باید بگوییم این موضوع آن‌قدری اهمیت دارد که حتی بعضی‌ها با شرکت‌های باربری که تماس می‌گیرند اصرار دارند مثلاً در روز خاصی از هفته جابه‌جایی اثاث منزل یا شرکت خود را انجام بدهند یا حتماً این کار طی صبح تا ظهر انجام بشود و خواسته‌هایی از این دست. حالا شاید بپرسید چرا؟  خب این افراد به دنبال برنامه ریزی دقیق‌تر برای راحتی بیشتر و صرف هزینه و وقت کمتری هستند؛ البته جواب این سوال نیازمند پرداختن به جزئیات بیشتری است تا در نهایت بدانید که چطور باید زمان اسباب کشی را به بهترین شکل انتخاب کنید، برای همین همچنان با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم و تا در نهایت شما هم در صورت لزوم بتوانید تصمیم درستی را بگیرید.

مناسب‌ترین ساعت اسباب کشی چه وقتی است؟

با کمی دقت متوجه خواهید شد که انرژی و توان کارگران و راننده‌ی شرکت باربری در چه زمانی بیشتر است یا خود شما چه ساعتی توان بیشتری دارید. به هر حال اسباب کشی کار خستگی اور و حتی استرس زایی است، از این جهت تجربه نشان داده است ساعات اولیه روز و قبل ظهر انتخاب ایده‌آلی است، به‌خصوص در فصل تابستان و برای دوری از گرمای آزاردهنده بهتر است از صبح زود دست به کار شوید. اما به طور کلی ساعت ۹ یا ۱۰ صبح تا ۱ بعدازظهر بیشترین زمان درخواستی برای جابه‌جایی است.

البته اگر امکان اسباب کشی در ساعات اولیه روز را ندارید، هیچ نگران نباشید، ساعات پایانی روز حتی شب انتخاب مناسب و حتی مقرون به صرفه‌ای است که معمولاً مربوط به ساعت ۴ بعداظهر تا ۸ و ۹ شب است؛ البته به شرطی که از باربری معتبری کمک بگیرید که کارگران در تاریکی بتواند به صورت ایمن جابه‌جایی را انجام بدهند، از طرفی سر و صدای زیادی هم ایجاد نشود.

 به فکر بهترین روز برای اسباب کشی باشید

مستقیم می‌رویم سر اصل مطلب. بهترین روز برای انتقال و جابه‌جایی اثاث وسط هفته است؛ یعنی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پنج شنبه و جمعه  یا در روزهای تعطیل این کار را انجام بدهند اما یادتان باشد بهترین روزها به شنبه تا چهارشنبه برمی‌گردد، اما اگر بتوانید در وسط هفته مثل روزهای دو شنبه و سه شنبه اسباب کشی کنید، چند برگ برنده که در زیر اشاره می‌کنیم در دست‌تان خواهد بود:

۱.  معمولاً  شرکت‌های باربری وسط هفته‌‌ها تقاضای کمتری دارند و سرشان خلوت است، از این جهت با نیروی بیشتری حاضر می‌شوند و به این ترتیب سرعت کار بالا می‌رود بماند که می‌توانند انجام خدمات از بسته‌بندی اثاث منزل گرفته تا تخلیه و چیدمان در مقصد را با صبر و حوصله‌ی بیشتری ارائه بدهند.   

۲. به این فکر کنید که وسط هفته‌ها روز استراحت و تعطیلی همسایه‌ها نیست و می‌توانید با خیال راحت‌تری جابه‌جایی را انجام بدهید.

۳. در روزهای وسط هفته ترافیک کمتری وجود دارد و فرایند حمل بار به سرعت پیش می‌رود‌.

۴. اسباب کشی در روزهای وسط هفته مقرون به صرفه‌تر است. از آن‌جایی که درخواست‌ها در آخر هفته‌ها بیشتر می‌شود، احتمال بالا رفتن کرایه ماشین‌های باری در باربری برون شهری و حتی باربری درون شهری وجود دارد.

مناسب‌ترین ساعت اسباب کشی چه وقتی است؟

چرا اول و آخر ماه برای اسباب کشی مناسب نیست؟

سعی کنید در حین انتخاب روز اسباب کشی به این موضوع هم دقت کنید که اول و آخر آن ماه وقت مناسبی نیست. چرا؟ به دلیل اینکه تاریخ ثبت یا پایان اغلب قراردادها و اجاره‌نامه‌ها به روزهای آخر و اول ماه مربوط می‌شود و به دنبال آن در این روزها شرکت‌های باربری با تقاضا و شلوغی بیشتری روبه‌رو هستند که می‌تواند بر سرعت انجام کار تاثیر بگذارد و همچنین هزینه‌های بیشتری هم داشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اثاث‌کشی ایمن و مطمئن‌تر در زمان کمتر و در مسیرها و جاده‌های خلوت‌تر تا جایی که امکان دارد روزهای اول و آخر ماه را در برنامه‌ی خود قرار ندهید.

چه فصلی از سال برای اسباب کشی بهتر است؟

اول اینکه همیشه سعی کنید طوری قرارداد خانه یا شرکت خود را ببندید که اتمام آن به فصل‌های سرد نخورد، هر چند برای کمتر کردن مشکلات این چالش، شرکت‌های باربری از ماشین‌های باری مسقف و تجربه نیروی حرفه‌ای استفاده می‌کنند، اما به طور کلی می‌توانید اخر فصل بهار و تمام فصل تابستان را در نظر بگیرید.

جالب است بدانید آمار نشان می‌دهد ۶۲ درصد اثاث‌کشی‌ها مربوط به آخر خرداد تا آخر شهریور است، اما یکی از دلایل اصلی این انتخاب‌ها آب و هوای خوب و حذف نگرانی از بارش برف و باران است و دلیل دیگر به تعطیلی مدارس برمی‌گردد. به هر حال فرایند جابه‌جایی و جا افتادن در محل جدید چند روزی زمان می‌برد و در این شرایط والدین دغدغه‌ای بابت درس بچه‌ها نخواهند داشتند و از همه مهم‌تر اگر والدین مجبور به عوض کردن مدرسه‌‌‌‌ی بچه‌ها باشند بهترین زمان برای اثاث‌کشی آخر خرداد ماه و پایان سال تحصیلی و در کل تابستان است.

این نکته را هم اضافه کنیم در مجموع هزینه‌‌ی باربری در فصل‌های بهار و تابستان نسبت به فصل‌های پاییز و زمستان بیشتر است، اما در صورت لزوم می‌توانید به راحتی و با رعایت نکات اصولی اسباب کشی در پاییز و زمستان را هم با خیالی آسوده انجام بدهید.

اسباب کشی در روزهای خوش یمن

شاید این موضوع تا حدود زیادی به فرهنگ غالب و آداب و رسوم مردم هر شهری مرتبط باشد؛ مثلاً در بین آذری‌ها روز دوشنبه “دوز گونو” یا به عبارتی “روز نمک” روز پر برکت و خوش یمنی برای یک سری کارها از جمله اسباب کشی و ورود به خانه و محل جدید است یا بعضی‌ها بر اساس نگاه شیعه و طبق روایت‌ها روزهای شنبه و پنج شنبه را جزو روزهای خوش یمن برای اسباب کشی می‌دانند.

اسباب کشی

توصیه‌ مهم برای اسباب کشی در ماه محرم و صفر

پر واضح است که انجام یک سری کارها مثل اسباب کشی در ماه‌های محرم و صفر کاملاً به اعتقادات و باور افراد مرتبط است. به هر حال این ماه‌ها جزو ماه‌های حرام و سنگین هستند و شاید شنیده و دیده باشید که بعضی افراد بنا بر احترام خاصی که به سومین امام دارند ترجیح می‌دهند به طور مثال خرید لباس نو، خرید لوازم جدید برای منزل و مواردی مشابه به این‌ها را در محرم و صفر انجام ندهند و برای داشتن انرژی مثبت و شاد اسباب کشی منزل‌شان را هم به بعد از صفر موکول کنند.

 با این وصف اگر مجبور به اسباب کشی در ماه‌‌های محرم و صفر  هستید و باورها و اعتقاد به سنگینی این ماه‌ها را هم دارید، توصیه می‌کنیم از بعد از تاسوعا و عاشورا و اتمام تعطیلی این روزها و همچنین خلوتی خیابان‌ها از دسته‌های عزاداری این کار را انجام بدهید. 

کلام آخر

بدون تردید یکی از اولویت‌های شما در فرایند جابه‌جایی باید تعیین بهترین زمان برای اسباب کشی باشد؛ البته ما این را خوب می‌دانیم که شرایط و موقعیت هر فردی متفاوت است، اما به طور کلی در این مطلب شرح دادیم که برای یک اثاث کشی سریع و مطمئن طوری که بتوانید از خدمات شرکت باربری به بهترین شکل بهره ببرید، بهتر است برنامه‌‌‌تان را برای روزهای وسط هفته و ساعات اولیه‌ی روز بچینید و به چالش‌های آخر و اول ماه و دیگر نکات که بیان کردیم توجه کنید.

 هر چند برای اطلاعات کافی در این ارتباط می‌توانید همین حالا با شرکت اعتماد بار تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *