بهترین فصل برای اسباب کشی

بهترین فصل برای اسباب کشی را در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم. اگر بگوییم یک وقت‌هایی انتخاب بهترین فصل برای اسباب‌کشی جواب ثابتی ندارد شاید تعجب کنید؛ خب با اینکه یک سری فاکتورهای مشخصی وجود دارد مثلاً اینکه  اسباب‌کشی در فصل سرما مناسب نیست اما در نهایت این موضوع برای هر کسی با توجه به شرایط متفاوت است. می‌پرسید یعنی چه؟ یعنی بهترین فصل باید شرایط آب‌وهوایی، هزینه‌های حمل‌ونقل و مهم‌تر از همه فرصت‌های موجود را به نفع شما رقم بزند.

البته که این را خوب می‌دانیم ممکن است بسته به اتمام تاریخ قراردادتان یا حتی اتفاقات احتمالی مثل خرابی‌ها و تعمیر فوری مجبور به جابه‌جایی باشید. ولی باز هم بهتر است نکات مهم در ارتباط با اثاث‌کشی در فصول مختلف را بدانید؛ پس اگر کنجکاو هستید همچنان با ما از سایت اعتمادبار همراه باشید که می‌خواهیم عوامل موثر در انتخاب فصل مناسب و مزایا و معایب هر فصل برای اسباب‌کشی را به طور کامل شرح دهیم.

عوامل موثر در انتخاب بهترین فصل برای اسباب کشی

سعی کنید تمام عوامل را کنار هم بگذارید تا بتوانید با برنامه‌‌ریزی درستی دنبال خانه باشید و سر وقت قرارداد ببنیدید که در نهایت برای اسباب‌کشی بعدی هم کمتر دچار مشکل شوید.‌ این عوامل شامل موارد زیر است:

برای دانستن بهترین زمان برای اسباب کشی، این مطلب را مطالعه کنید.

 

عوامل موثر در انتخاب بهترین فصل برای اسباب کشی

وضعیت آب‌وهوا در مناطق مختلف

بدون شک آب‌وهوای هر شهر و هر منطقه‌ای ممکن است در یک فصل مشابه متفاوت باشد، این مورد یک وقت‌‌هایی در مناطق داخل یک شهر هم دیده می‌شود. مثلاً در خود تهران می‌بینید که در طی یک روز از فصل زمستان در مناطق شمالی دمای هوا پایین است و برف می‌بارد در صورتی که در قسمت‌های جنوب تهران هیچ خبری از برف نیست. در کل در بعضی مناطق حتی میزان بارندگی در بهار ممکن است خیلی بیشتر از مناطق دیگر باشد. با این اوصاف معقول‌تر و بهتر این است که اسباب‌کشی در اواخر فصل بهار یا در طول تابستان انجام شود. اما حتما پیش‌بینی ‌آب‌وهوا را هم چک کنید.

این مورد را هم اضافه کنیم که در بعضی مناطق آنقدر هوا گرم است که باعث می‌شود افراد کار جابه‌جایی و اسباب‌کشی را به اوایل پاییز موکول کنند‌. مثلاً این مورد در استان‌های جنوبی کشور بیشتر دیده می‌شود و افراد ترجیح می‌دهند فصل زمستان را برای انتقال اثاثیه انتخاب کنند‌.

داشتن فرزند محصل

تا وقتی بچه‌ ندارید یا بچه‌ها مدرسه و حتی دانشگاه نرفته‌اند ماجرای اسباب‌کشی می‌تواند راحت‌تر باشد، اما وقتی بچه‌دار شدید و از همه مهم‌تر بچه‌ها مدرسه رفتن حالا باید اسباب‌کشی را بر اساس برنامه‌ی تعطیلات مدرسه انجام بدهید. واضح است که فرزندان دانشجو می‌توانند با موضوع جابه‌جایی و رفتن به محل جدید کنار بیایند، اما یادتان باشد به خاطر اسباب‌کشی در وسط سال و در زمان‌های حساس مثل فصل امتحان‌ها نباید به بچه‌‌های محصل و حتی خودتان استرس وارد کنید؛ بنابراین بهتر است برنامه‌ی اسباب‌کشی را برای اواخر خرداد ماه و فصل تابستان بچینید.

میزان انعطاف پذیری شغلی

برای این عامل بیایید چند مثال ساده بزنیم! خب ممکن است شغل شما طوری باشد که نتوانید در زمان‌هایی که بازار جابه‌جایی داغ است یعنی فصل بهار یا تابستان مرخصی چند روزه بگیرید؛ چراکه اوج کار شما در همین فصل‌ها است یا ممکن است مرد خانه شغلی داشته باشد که مدام برای مدتی به شهر دیگری برود و زن خانه دست تنها بماند. از طرفی برای عده‌ای بسته به برنامه‌ریزی شغلی و دردسرهای و شلوغی‌های آن شاید فصول سرد زمان ایده‌الی برای اسباب‌‌ کشی محسوب بشود. با این مثال‌ها احتمالاً متوجه هستید که نمی‌شود برای همه یک نسخه پیچید؛ بنابراین به طور کلی اگر افراد انعطاف شغلی داشته باشند که مشکلی نیست در غیر این صورت باید گوشه‌ی ذهن‌‌شان موقعیت‌های موجود را بالا و پایین کنند و تمام این‌ها را کنار هم بچینند تا به انتخاب درستی برسند.

بهترین زمان برای اسباب کشی

 تابستان پادشاه فصل‌ها برای اسباب کشی

اگر از ما می‌پرسید باید بگوییم شرکت اعتماد بار که اسباب کشی منزل در تهران و به خصوص در شرق تهران را در لیست خدمات خود دارد، بیشترین درخواست را در فصل تابستان و حتی بهار می‌گیرد و خب این موضوع تقریباً در اکثر شهرها همین‌طور است. با این حال بهتر است مزایا و معایب را بررسی کنید.

مزایای اسباب‌کشی در تابستان

  • تابستان فصل تعطیلات مدارس و دانشگاه‌هاست و چه چیزی بهتر از این که با خیال راحت و بدون استرس از بابت مدرسه و امتحانات به فکر بسته‌بندی اثات منزل و جابه‌جایی آن به محل جدید باشید.
  • روزهای تابستان بلند است و از این جهت تا زمان تاریک شدن هوا زمان بیشتری برای فرایند جابه‌جایی دارید.
  • به جرئت می‌توان گفت در این فصل انعطاف‌پذیری سازمان‌ها و کارفرماها برای نوشتن مرخصی چند روزه بیشتر است.
  • در این فصل دغدغه‌ی بارندگی و شرایط بد آب‌وهوایی وجود ندارد یا احتمال آن کم است.
  • چون فصل تابستان معروف به فصل جابه‌جایی است و حتی می‌توان گفت پادشاه فصل‌ها برای اسباب‌کشی محسوب می‌شود، اکثر باربری‌ها از جمله اعتماد بار برای اینکه بتوانند مشتری بیشتری جذب کنند سعی می‌کنند تمام خدمات خود را به بهترین شکل در اختیار مشتریان بگذارند و از این جهت شما با خیال راحت‌تری می‌توانید با باربری‌ها هماهنگی‌های لازم را با توجه به نیازهای‌تان انجام بدهید.‌

معایب اسباب کشی در تابستان

  • از ‌آن‌جایی که روزهای تابستان به‌خصوص اوایل و اواخر آن وقت قراردادها و جابه‌جایی‌ها است و تقاضا بسیار بالاست براساس عرف بازار کار هزینه‌‌ی باربری‌ ها هم بالاتر می‌رود.
  • به هر حال در تابستان شدت تابش آفتاب و گرما بیشتر است و می‌تواند انرژی بیشتری هم از شما و هم از کارگران بگیرد؛ البته برای این مشکل سعی کنید اثاث‌کشی را به ساعات اولیه‌ی صبح یا بعدازظهر و حتی شب موکول کنید.
  • باید از ایمنی و حفاظت وسایل در زیر تابش نور خورشید مطمئن شوید، به‌خصوص مواد خوراکی؛ در غیر این صورت دچار خسارت می‌شوید.

 

 بهار یعنی بهترین فصل برای اسباب کشی

بدون شک آب‌وهوای بهار معمولاً مطبوع و خوشایند است نه خبری از سوز و سرمای زمستان است و نه خبری از گرمای تابستان. بماند که طول روز در بهار آن‌قدری طولانی می‌شود که محدودیت کاری برای‌تان ایجاد نکند.

مزایای فصل بهار برای اسباب کشی

  • علاوه بر هوای مطبوع این فصل به طوری که هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است، شما با تعداد روزهای تعطیل زیادی روبه‌رو هستید.
  • قیمت‌ها در روزهای بهاری معمولاً مناسب هستند و برای پیدا کردن باربری‌هایی که با قیمت متعادل و حتی ارزان خدمات ارائه می‌دهند چالش کمتری خواهید داشت.
  • تجربه نشان داده به دلیل رسم خانه‌تکانی بسیاری از افراد در فصل بهار برای تمیزکاری وسایل، قبل از جابه‌جایی دغدغه‌ی کمتری دارند و می‌توانند اسباب‌و اثاثیه‌ی را در زمان کمتری بسته‌بندی کنند. چه معلوم شاید خانه‌ی جدید هم طبق این رسم تمیز باشد و شما برای تمیزکاری محل جدید هم چالش کمتری داشته باشید.

مزایای فصل بهار برای اسباب کشی 

معایب اثاث کشی در بهار

  • فصل بهار به بارش‌های ناگهانی و موسمی خودش معروف است؛ بنابراین ممکن است برای حمل‌ونقل اثاث با شرایط آب‌وهوایی غافل‌گیر شوید.
  • فصل بهار در حقیقت با امتحان میان ترم و نهایی دانش‌اموزان گره می‌خورد و از این جهت برنامه‌ی اسباب‌کشی می‌تواند مشکلاتی برای خانواده‌ها و بچه‌های محصل ایجاد کند.

پاییز فصلی متعادل برای اسباب کشی

اگر از گرمای تابستان فراری هستید و اصلاً شرایط شغلی‌تان یا آب‌وهوای منطقه‌ای که زندگی می‌کنید دست‌ و پای‌تان را برای اسباب‌کشی در بهار و تابستان می‌بندد، بهترین انتخاب فصل پاییز به‌خصوص اوایل آن است.‌

مزایای فصل پاییز برای اسباب کشی

  در پاییز معمولاً شما با شرایط جوی معتدلی روبه‌رو خواهید بود. از طرفی برای مناطق گرم و خشک اوایل این فصل گزینه‌ی ایده‌الی‌ است.

  • قیمت باربری در فصل پاییز معمولاً نسبت به بهار و تابستان کمتر است.
  • شما برای پیدا کردن خدمات باربری گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارید.

معایب اسباب‌کشی در پاییز

  • در پاییز روزها کوتاه‌تر می‌شوند، به همین دلیل زمان کاری کمتری برای کارها خواهید داشت.
  • حتماً بهتر از ما می‌دانید که پاییز است و بارندگی و سرما؛ پس ممکن است برای جابه‌جایی با چالش‌هایی روبه‌رو شوید و البته نیاز است یک حمل‌ونقل ایمن و مطمئن داشته باشید.

مزایا و معایب اسباب کشی در زمستان

  • مهم‌ترین مزیت اسباب‌کشی در زمستان قیمت و هزینه‌های پایین باربری است.
  • معمولاً سازمان‌ها و ارگان‌ها در این فصل راحت‌تر مرخصی کاری می‌دهند.
  • هوای سرد و به‌خصوص بارش برف جابه‌جایی وسایل را به‌صورت ایمن به خطر می‌اندازد و نیاز به بسته‌بندی ایمن و ماشین باربری و راننده‌ی مجرب است.
  • طول روز در زمستان کوتاه است و هوا زود تاریک می‌شود به همین دلیل باید کارها را سریع‌تر و از ساعات اولیه‌ی روز شروع کنید.

نتیجه‌‌ مطلب

حرف اول و آخر را در انتخاب بهترین فصل برای اسباب کشی شرایط و نیازهای شما می‌زند. همان‌طور که در این مطلب شرح دادیم باید عوامل تاثیرگذار را کنار هم بچینید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید. اما به طور کلی در زمستان می‌توانید با هزینه‌ی پایین‌تری جابه‌جایی را انجام بدهید. از طرفی اگر به دنبال راحتی و شرایط جوی مناسب باشید که فصل بهار و پاییز به‌خصوص تا آبان ماه می‌تواند گزینه‌ی انتخابی‌تان باشد اما اگر فصل تابستان را انتخاب کنید در کنار مزایای آن باید هزینه‌ی بیشتری بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *